Microsoft Office 365 käyttöönotot, migraatiot, kehityspalvelut, tukipalvelut, pääkäyttäjäpalvelut sekä varmistus- ja tietoturvaratkaisut tehokkaan siirtymämallin avulla.

 

Harkitseeko organisaatiosi O365-palveluiden käyttöönottoa? Onko tavoitteena saavuttaa kustannusetuja ja parannuksia nykyisiin toiminnollisuuksin? Halutaanko mobiliteettia ja tietoturvaa parantaa tuottavuustyökalujen osalta?

Näihin kysymyksiin vastaa Onregon O365-kartoitus ja -suunnitelma, jossa kuvataan nykytilanne ja siirtymät haluttuihin pilvipalveluihin. Suunnitteluvaiheessa avataan tapahtuva O365-siirtymä, mutta otetaan kantaa myös tunnettuihin rajoitteisiin. Suunnitteluvaiheessa kuvataan ylätason tekniset vaiheet ja korkean tason aikataulu palveluiden käyttöönottoa varten. Määrittely- ja suunnittelupalvelu tuottaa dokumentaation, jonka pohjalta voi lähteä itse toteuttamaan siirtymää, tai sen avulla ohjataan varsinaista siirtymää Onregon toteuttamana.


 

Office 365 käyttöönotot ja migraatiot

Onrego on toteuttanut erikokoisia Office 365-käyttöönottoja ja -migraatioita. Tämä voidaan tehdä joko siirtymänä Office 365:een tai organisaatioiden Office 365 -palveluiden yhdistämisenä, tarvittaessa avaimet käteen-toteutuksella. Edustuksessa on useita migraatioratkaisuja, joilla voidaan toteuttaa siirtymät Office 365:een lähes mistä tahansa järjestelmästä.

Migraatiot ja käyttöönotot kattavat myös Office 365:een olennaisesti liittyvät tarpeet, kuten Active Directoryn, hakemistosynkronoinnin ja ADFS-palvelut.

Tiettyihin suunnittelu- ja määrittelyprojekteihin voi käyttää Microsoft SA- ja DPS-etuseteleitä.


Lisensointi

Microsoftin O365-lisensointi perustuu lisenssipaketteihin, jotka sisältävät tietyt palvelut. Alla kuvataan ns. Enterprise-tason lisenssejä.

Jos Office-paketti halutaan lisensoida yhdessä O365-palveluiden kanssa, suositellaan käyttämään E3-lisenssiä. Se sisältää Office-lisenssin, sähköpostin, Skypen, OneDrive for Businessin, Yammerin ja Sharepointin.

Jos Office-paketti on lisensoitu muuta kautta, suositellaan E1-lisenssin käyttämistä.

E1-pakettiin sisältyy Online Office, jolla on mahdollista muokata pilvessä olevia tiedostoja portal.office.com-palvelun kautta. Paketoinnin osalta E1 vastaa E3:sta varsin hyvin.

Kioskityyppiseen käyttöön suositellaan K1-lisensointia, jossa on yhä käytössä sähköposti, Skype, OneDrive for Business ja Yammer. K1-lisenssi rajaa sähköpostilaatikon ja OneDrive for Business levytilan 2GB tasoon, ja sisältää myös muita rajoitteita.

Peruslisenssin lisäksi osalle käyttäjistä voidaan hankkia PSTN conferencing-lisenssit, jotta Skype-kokouksiin voi osallistua myös puhelimen välityksellä ilman Skype-applikaatiota. Edistyneempi sähköpostin edustaratkaisua voidaan hankkia ATP:n kautta (Advanced Threat Protection).

Organisaatio voi myös siirtyä suoraan SPE-lisensointiin, jolloin myös Windows 10-lisensointi ja CAL:it saadaan yhdellä kuukausimaksulla yhdessä Enterprise Mobility + Security -paketin kanssa.


 

Office 365 tuki- ja pääkäyttäjäpalvelut

Office 365:n käyttäjät tarvitsevat erilaisia tukipalveluita. Loppukäyttäjät tarvitsevat Service Deskin päivittäiseen työntekoon liittyviin ongelmiin, IT-osaston työntekijät tarvitsevat Tier 3/4 -tason tukea haastavampien ongelmien ratkaisemiseen tai Office 365 palveluiden päivittäiseen operointiin.

Onrego Office 365: Tuki- ja pääkäyttäjäpalvelu on kuukausipalvelu, joka voi sisältää seuraavat moduulit:

  • Service Desk-palvelu loppukäyttäjille
  • Pääkäyttäjäpalvelu päivittäiseen operointiin
  • Tier 3/4 tukipalvelu

Tukipalvelu on mahdollista räätälöidä organisaatiolle sopivaksi. Ota yhteyttä alla olevalla lomakkeella ja pyydä omalle organisaatiollesi sopiva ratkaisu.

 


 

Office 365 kehityspalvelut

Olemassa olevaan Office 365-palvelu voi tarvita jatkokehitystä esimerkiksi hakemistosynkronointiin, kertakirjautumiseen tai Sharepoint-palvelun kehittämiseen. Tarjoamme Office 365:een kehitysavun organisaation avuksi.

O365 on jatkuvasti laajentuva ja kehittyvä kokonaisuus.  O365 Advisor-palvelussa asiantuntija tietää organisaatiosi haasteet, käytössä olevat teknologiat, tarpeet ja ongelmat. Tämän tiedon pohjalta saatte jatkuvasti  ehdotuksia ja infoa kaikista uutuuksista ja miten niitä kannattaa hyödyntää.

 


 

Office 365 varmistus- ja tietoturvaratkaisut

Saatavilla on myös Office 365-varmistus- ja -tietoturvaratkaisut. Varmistusratkaisulla voidaan palauttaa halutun tilin sähköpostit, OneDrive -tiedostot ja Sharepoint-sisällöt.

Tietoturvaratkaisujen osalta voimme tarjota esimerkiksi O365-logien viemistä Log Analytics-palveluun. Tällä saavutetaan täydellinen audit trail, ja palvelun logit ovat turvassa itse O365-palvelun ulkopuolella.

 


 

Asiakasonnistuminen

Lue miten onnistuimme asiakkaamme kanssa Office 365:n käyttöönotossa. Onrego on yksi harvoja yrityksiä Suomessa, jolla on Microsoft Gold Cloud Productivity-kompetenssi Microsoftin kumppaniohjelmasta.

 


 

Lisätiedot ja tilaukset